نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2693
-
الف
+

پیروزی سینمای چین بر هالیوود به لطف کرونا

سینمای چین برای اولین بار عنوان بزرگ ترین بازار سینمایی جهان را از امریکا ربود.

به گزارش آی فیلم 2، سینمای چین در حالی توانست برای اولین بار عنوان بزرگ ترین بازار سینمایی جهان را از امریکا برباید که نیمی از ۱۰ فلم پرفروش سال ۲۰۲۰ نیز غیرهالیوودی می باشد.

شرایط خاص سال ۲۰۲۰ به دلیل بحران جهانی ویروس کرونا شرایط را برای سینمای چین فراهم کرد با فروشی بالغ بر دو میلیارد دالر از رقیب همیشگی خود یعنی گیشه امریکا سبقت بگیرد و برای نخستین بار عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را به خود اختصاص دهد.

همچنین برای اولین بار در تاریخ سینما یک فلم چینایی توانست رکورد پرفروش ترین فلم سال را به نام خود ثبت کند.

درام تاریخی «هشتصد» به کارگردانی «گوان هو» با فروش ۴۲۷ میلیون دالری در رتبه نخست پرفروش ترین فلم های سال ۲۰۲۰ سینما قرار گرفت و یک فلم چینایی دیگر با نام «مردم من، سرزمین من» ساخته مشترک هفت کارگردان، با فروش ۴۵۸ میلیون دالری در رتبه بعدی قرار گرفت.

رتبه سوم بالاخره به یک فلم هالیوودی رسید و فلم «پسران بد تا ابد» ساخته مشترک «عادل ال اربی» و «بلال فلاح» با فروش ۴۲۶ میلیون دالری این جایگاه را کسب کرد. همچنان «تِنت» به کارگردانی «کریستوفر نولان» هم با فروشی بالغ بر ۳۶۲ میلیون، چهارمین فلم پرفروش سال نام گرفت. 

به دلیل تاثیر کمتر بحران کرونا بر فلم های آسیایی، در فهرست ۱۰ فلم پرفروش ۲۰۲۰، ۵ فلم غیرهالیوودی (چین، جاپن) حضور دارند که تاکنون بی سابقه بوده است. 

همچنین برای اولین بار در تاریخ، دو محصول غیرهالیوودی شامل انیمه جاپانی «دیو کُش: قطار موگن» و انیمیشن چینایی «ژیانگ زیا» در رتبه اول و دوم پرفروش ترین انیمیشن های سال قرار گرفتند. 

بازار فروش فلم های امریکایی در حالی سال ۲۰۲۰ را به پایان می رسد که بسیاری از سینماهای این کشور به دلیل شیوع کرونا مدت زمان طولانی غیرفعال بودند و سینماهای دو منطقه مهم نیویارک و لس آنجلس تاهنوز تعطیل هستند.

به نقل از ایسنا، سینمای امریکا سال گذشته به فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد دالر دست یافته بود اما در سال روان فروش کمی بیشتر دو میلیارد دالر داشته است.

م ح

نظر شما
ارسال نظر